9 Ağustos 2013 Cuma

Vodafone K3773 USB Modem, Vodem, Internet

İnternete erişim sorununu makul bir bedel karşılığı çözebilmek için Vodafone'dan bir Vodem satın aldım. Huawei firmasının ürettiği bu sevimli K3773 lakaplı USB modem bütün çabalarıma rağmen Linux (Backbox ve Slackware) altında kurulmayı reddetti. Yaklaşık 10 yıllık bir Linux-sever olarak ne moralim bozuldu, ne de yılgınlığa kapıldım; zaten tak-şak diye çalışsaydı asıl o zaman şaşıracaktım. Neyse, biraz araştırmanın (ing) ardından aşağıdaki şekilde sorunsuz çalıştırmayı başardım. Birine faydası olur diye buraya alıyorum.

Herşeyi root olarak komut satırında yapmak zorundasınız. Öncelikle terminalde 12d1:1f11 adlı bir dosya oluşturalım:

touch /usr/share/usb_modeswitch/12d1:1f11

Dosyayı açalım (sizin editörünüz nano olmak zorunda değil):

nano /usr/share/usb_modeswitch/12d1:1f11

Bu dosyanın içine şunları yazalım ve kaydedip kapatalım:

# Vodafone Mobile Broadband (Huawei) K3773

DefaultVendor= 0x12d1
DefaultProduct= 0x1f11

TargetVendor= 0x12d1
TargetProduct= 0x14bc

MessageContent="555342437f0000000002000080000a11062000000000000100000000000000"


/lib/udev/rules.d/40-usb_modeswitch.rules dosyasını editörle açıp şu satırları ekleyelim:

# Vodafone Mobile Broadband (Huawei) K3773
ATTRS{idVendor}=="12d1", ATTRS{idProduct}=="1f11", RUN+="usb_modeswitch '%b/%k'"


Artık modeminiz ya da vodeminiz kullanıma hazır. Takın onu ve tarayıcınızın adres satırına 192.168.1.1 yazarak modem sayfasını ziyaret edin. Sizden PIN numaranız istenecek. Verin ve rahatça başbelası Twitter'a girip, tutuklanmanıza gidecek yolun taşlarını döşemeye başlayın.

3 yorum:

  1. EK: Usb-modeswitch'in yeni sürümünde bu modem zaten kayıtlı. Ancak Slackware 14.1 ile gelen sürümde MessageContent farklıydı ve çalışmadı. Buradaki numaraya düzeltince sorun halloldu.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Slackware kullanıcısı olarak daha önce de bu şekilde halletmiştim. Sonra unuttum. Hatırlamaya çalışırken google amcaya umutsuzca yazdım. Yazınız çıktı. Tuhaf olanı vodem'in TTnet ten hızlı olması :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecikmeli de olsa birşey değil. Hız konusundaysa bir gariplik yok. Aslında İnternet günümüz teknolojisinin yardımıyla çok hızlı. Servis sağlayıcıları bunu yavaşlatmak için herşeyi yapıyorlar ki yüksek hız için ek para alabililslnler. Bilimle, buluşla, ar-ge ile pek ilgisi olmayan talana alışık bir toplumun kapitalist tezahürü diyebiliriz bu olay için.

      Sil